Getter och får på vår baksida.

Denna söndagen har varit precis som en söndag skall vara. Lugn och slapp! Vaknade riktigt utsövd, gick ner och slängde in en maskin tvätt, åt frukost och gick sedan ut och la mig i solstolen där jag spenderade några timmar. Givetvis med en keps framför mitt röda ansikte. Tacka vet jag aloe vera! Utan den vet jag inte vad jag skulle göra. Aloe vera är perfekt när man har bränt sig!
Jag och E lagade mat åt familjen idag, det blev hemmagjorda ham- och kycklingburgare som vi grillade på grillen på terassen. Satt där ute och åt dem, smakade ljuvligt!
När vi ätit klart så började det "pingla" på baksidan, vi kollade ut och såg en herde valla sina får och getter, han brukar tydligen göra det där. Hur mycket djur som helst!!

När solen inte längre stekte så mycket så gav jag mig iväg på en lång härlig promenad. Det finns verkligen mycket fint att titta på här och naturen är magnifik men jag saknar att kunna gå en powerwalk på någorlunda plan mark. Vi bor uppe i bergen och det är väldigt backigt här så när man är ute och går så är det antingen branta uppförsbackar eller branta nerförsbackar..inget därimellan! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0