Torremolino

Idag har Fuengirola VERKLIGEN visat sig från sin bästa sida, ca 27 grader varmt, strålande sol och inte ett moln på himmlen. Vi har varit på utflykt i en stor park i Torremolinos idag. Vi har varit uppe i ett utkikstorn, tittat på gamla kanoner och gått i "underjordiska gångar" som är kvar från det gamla kriget.
Efter det rodde vi runt i en liten konstgjord sjö, en vuxen och 4 barn i varje båt, jättekul!
Sedan var det dags att äta vår medhavda matsäck innan det var dags för dagens höjdpunkt, LEKPARKEN! Det var sjukt mycket barn där när vi kom men precis när vi skulle träda in i leklandet så skulle alla andra barn hem. Sicken tur vi hade. Barnen lekte som aldrig förr och t.o.m. jag och E vågade oss på att åka i en stor rutschkana! Det var längesen sist.
Sedan var det dags att gå tillbaka till bussen för hemfärd igen, på vägen hem plockade vi upp barnen i 4-6an som hade varit och åkt skridskor.
När vi kom tillbaka och förskoledagen var slut så gick jag och E raka vägen till "Gotterian", en affär med massa svenskt godis. jag köpte mig en påse lösgodis för 4 euro som jag håller på att gotta i mig i detta nu. Sittandes på balkongen, iklädd bikini i en solstol, med godispåsen i en handen och en Mojito i den andra. Ja..nu har jag det verkligen bra! Tänker på er där hemma och hoppas att snökaoset inte är så kaosit som det låter.


Kommentarer
Postat av: Pillan

Kaoset var verkligen så kaosigt som det lät! Tankarna mot vår hade verkligen spridit sig i hela kroppen och p.g.a av det så hade många vinterdäck åkt av. 40 cm snö på en natt skapar lite kaos då.. ;)

Skönt att läsa att ni har det bra!! Miss you! <3

Ta en MOSKIITO för mig också och ha det nu så underbart i solen med barnen och svenskt godis! =)

Kramar

2011-03-19 @ 13:43:36
Postat av: Shelley

LYX på hög nivå!!

2011-03-20 @ 14:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0