Man är inte så kaxig när man är sjuk i ett annat land...

..det har jag verkligen fått känna på nu.
Först var det min visdomstand som jag hade ont i, som tur var gick det över på ca en vecka, allt var frid och fröjd tills igår natt. Jag vaknade av att det sprängde på näsan, ajaj, finne? tänkte jag. När jag vaknade hade jag börjat få blåsor på näsan, troligtvis efter att jag brände mig i solen i lördags. Det är jättekonstigt att det kommer såhär långt efteråt men jag ser ingen annan förklaring än att det måste ha varit solen.
Jag har fått mer och mer blåsor, näsan, mandlarna och en körtel vid örat har svullnat upp ordentligt och infektionen är ett faktum.
Jag som aldrig är sjuk annars.
Det blev en sväng till apoteket med den spansktalande förskolläraren Y och jag gick därifrån med starka antiinflammatoriska tabletter och en svullnadsdämpande kortisonkräm. Hoppas nu det blir bättre..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0