Dagen i Marbella.

Åh vilken härlig dag vi har haft!
Tog bussen till Marbella och började med att kika i lite affärer, det fanns massa krimskrams och sånt som vi tycker är kul!
Här i Spanien tar ju folket siesta och alla affärer stänger vid ca 14 för att sedan öppna igen. Så då gick vi ner till hamnen för att äta lite mat. Jag åt en ljuvligt god "laxwrap", den riktigt smälte i munnen!
Vi har blivit rekommenderade att äta churros på "la plaza de las naranjas" (apelsintorget) så efter lunchen begav vi oss på jakt för att hitta det. Efter lite om och men så var vi framma, vi beställde våra churros som var hutlöst dyra och inte alls lika goda som i sverige. A&L betalade nästan 200 skr för varsin glass. Snacka om turistfälla. Men men, lite extra mätta, goa och glada blev vi iallafall!
Vi gick lite till i affärer och sedan var klockan "dags för att åka hem". Tog bussen tillbaka till fuengirola, hämtade våra väskor hos A&L, tog bussen till Mijas och gick hem. Nu sitter jag äntligen i min säng, jag har haft en toppenhelg men nu är det verkligen skönt att vara "hemma".


(Sista bilden föreställer en churros)


Kommentarer
Postat av: Anita Lilja

Det verkar som att du är ganska pigg nu. Jag hoppas du får en fortsatt bra tid i Spanien och får uppleva en massa spännande saker

Kram o godnatt från mamma o pappa.

2011-03-26 @ 23:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0