A-fil.

Jaha, då var ännu en dag slut. Dagen har varit bra för att vara en måndag och idag kunde vi t.o.m gå ut en sväng mellan regnskurarna. Skönt! Barnen behöver få komma ut och springa av sig (precis som alla andra barn.)
Här "hemma" har det serverats svenska köttbullar och potatismos. Sjukt gott! Jag börjar redan sakna svensk mat, det gör jag alltid när jag är utomlands. Visst, det finns svensk mat att få tag på här, men då är det mycket dyrare än hemma och det finns inte överallt så man kan få det när man vill. Just den känslan är jobbigt. Det jag saknar mest i matväg är A-fil. Min älskade A-fil som jag häller i mig varje dag, vecka och år i Sverige. Det finns inte fil här nere. Och youghurt finns bara i 0,5 liters förpackning som störst, den lilla burken går ju åt på en sekund. Drickyoughurt däremot finns det i mängder och parti, men vem fanken vill ha det? Inte jag iallafall. Jag vet en som kommer hinka A-fil om 4,5 veckor...

Nu är jag färdigtränad (sexpack) och färdigduschad för idag, gardinerna är fördragna och sängen väntar. Ska bara invänta min kära S-H för ett litet skypesamtal, var är du?
Givetvis blir det ett litet nattisamtal till mitt hjärta också.
Hoppas ni alla mina nära och kära har det bra hemma i Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0